Σεμινάριο: “ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ!”
- January 10, 2018
- Posted by: ieknewyork
- Category: Νέα
Το New York College – Thessaloniki Campus διοργάνωσε την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017, στις
εγκαταστάσεις του στη Θεσσαλονίκη, σεμινάριο με θέμα: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ!».
Ομιλητής ήταν ο κος Ευάγγελος Μπελτζενίτης, Business Consultant, & Public Relations at Aroma Avlis –
Food & Wine.
Ο κος Μπελτζενίτης στην παρουσίασή του, έδωσε απαντήσεις σε ερωτήματα όπως “Για ποιους λόγους
φεύγουν οι πελάτες και δεν ξανάρχονται;”, “Τι μπορώ να κάνω για να αποκτήσω πιστή πελατεία;”, “Τι
τιμές να βάλω;”, “Πώς να προβάλλω το εστιατόριο μου;”; Στα ερωτήματα αυτά, που βασανίζουν κάθε
επιχειρηματία του επισιτιστικού κλάδου, πρότεινε λύσεις, προσεγγίζοντας το εστιατόριο από την πλευρά
του επισκέπτη. Στόχος του σεμιναρίου ήταν να "αποκωδικοποιήσει" τις ανάγκες του επισκέπτη: τι θέλει, τι
τον ενοχλεί, πώς σκέπτεται, πώς αποφασίζει, με κύριο στόχο να αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους
μπορούν να προσελκυστούν πιθανοί πελάτες αλλά και πως αυτοί θα παραμείνουν στην επιχείρηση.
Κατόπιν, ακολούθησε μακρά συζήτηση και ερωτήσεις καθώς το ενδιαφέρον του κοινού γύρω από αυτό το
επίκαιρο θέμα υπήρξε μεγάλο.
Seminar on “Restaurant Small Business Marketing Strategies” by New York College Thessaloniki
On Thursday 7 th of December 2017, New York College – Thessaloniki Campus organized a seminar
entitled “Restaurant Small Business Marketing Strategies” which took place at its premises in
Thessaloniki.
The event’s main speaker was Mr. Evangelos Belzenitis, Business Consultant, & Public Relations at Aroma
Avlis – Food & Wine.
Mr. Belzenitis gave a lot of Marketing tips and other information to optimize Restaurant business! He
braught attention to many famous restaurants by giving examples how to use effective strategies to grow
small businesses. Seminar topics: Reach out to more customers by setting up your Open Table promotion,
how do customers perceive your storefront? Learn how to optimize your location based on your
neighborhood, rely on word of mouth: people trust personal accounts more than ads, find out about
mobile tour guides, set up your Marketing Calendar to never forget an opportunity to engage with your
customers, utilize Facebook and other social media to increase brand awareness, etc.
A very interesting and long dialogue took place after the seminar since the interest in the subject was high.